Senaste månaden har varit, om inte extrem, så oerhört välfylld.
Mycket har handlat om förberedelser inför Emeet, och såklart genomförandet och efterdyningarna.
Jag har även ägnat mig åt en del ehandelskonsulting (verkligen såå roligt att hjälpa andra i att navigera i ehandelskartan) och föreläsning kring Sociala Medier.

För er som är intresserade av ehandel, inte hade möjlighet att delta på Emeet eller bara vill få koll på vad som avhandlades har jag sammanställt vad som skrivits i olika bloggar och på nyhetssiter:

Handlavin-bloggen bjuder på videointervjuer med grundarna (mig, Rikard, Magnus och Peter) samt ett antal deltagare.

Ehandel.se Jag samt ett antal av besökarna reflekterar över dagen

Ehandel.se Christer Hägglund, Ehandel.ses utsände sammanfattar Emeet #3

Ehandel.org Emeet:s samarbetspartner, sammanfattar dagen i bilder

Internet World intervjuar en av grundarna, Rikard, om årets upplaga.

Blogg – Tomas Lundholm sammanfattar innehållet i de sessioner han deltog på.

Blogg – Mats Ingelborn berättar om sin session “Att bli internationell”

Blogg – E-butik berättar om deras upplevelser från dagen.

Nolingo bloggar om sin session “Väx din ehandel”.

Klarna-bloggen eVERYTHING Fredrik skriver om att växa sin ehandel över 5 miljoner, kopplat till föregående.

Conversionistas uppskattade föredrag om konvertering i fyra steg.

För mig kokar allt klokskap som sägs under sådana här dagar ned i GTD. Dvs Getting Things Done. Och ledarskap, om du så bara leder dig själv.
Någon sa under dagen: “Tillväxt är inget som sker utan något som man skapar.”
Sedan är bara frågan vad man vill skapa – för beroende på vad du vill skapa kan hur:et te sig väldigt olika.
Det tycker jag bl.a. den omdebatterade nyheten om hur Anton och Headler väljer att göra visar på.
Och det kopplar också till vad Joakim på Sportamore sa under Emeet:
”Jag tror man måste välja väg, antingen satsar man på att bygga en mindre, välskött e-handel som försörjer familjen eller så satsar man på att skapa en jättestor välskött butik som dominerar marknaden. Det är svårt att vara mitt i mellan och ännu svårare att gå från det ena hållet till det andra”.

Och till sist, stort tack för alla tack 🙂
Det gjorde det värt det även denna gången!
Hoppas jag får möjlighet att träffa flera av er igen, och igen och igen. 🙂

Be Sociable, Share!
    Tagged with →  
    Share →

    4 Responses to Ute på andra sidan…

    1. NO LINGO says:

      Grymt! Tack för sammanställningen. Kan heller inget annat är att hålla med Joakim. Mellanmjölk har ingen plats i ehandlaruniversumet. /

    2. Fin sammanfattning. Och väldigt bra emeet!

      Tack 🙂

      Mvh A

    3. Tack kära ni, kul att sammanfattningen uppskattas.
      Fin påsk till er!

    4. […] så mycket att träffa andra e-handelskollegor. När det gäller innehållet på konferensen har Wilma skrivit en bra sammanställning med många bra länkar – läs den! Peter Höjman har också skrivit en bra sammanfattning på […]

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *