En digital strategi

När vi jobbar med vår strategi/actionplan kommer vi att skapa svaren på frågorna Var? Hur? Varför?
Svaret blir kanske att du skall ha en grupp eller företagssida på LinkedIn. Eller att du skall nyttja YouTube som marknadsföringskanal.
Har du en fysisk verksamhet, t.ex. en butik eller restaurang är det troligen självklart att se till att dina kunder kan checka in via Foursquare och Facebook. Förmodligen måste du se till att din hemsida är anpassad för mobilsurfning.

Och självklart kommer vi fram till vad du inte skall göra – rätt använd tid på rätt ställe för just er verksamhet är så klart a och o!

 

Be Sociable, Share!

    One Response to En digital strategi

    1. Kajsa Abrahamsson says:

      Hej!
      Hur gör man sig synlig via foursquare. Det verkar vara riktigt etablerade företag endast som gör det. Kostar det pengar? Via Facebook kan man göra sig synlig via sidor, utan att det kostar någonting.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *