20130218-210234.jpg

Jag brukar prata om “Ljugarbänken på anabola” med mina kunder. Att berätta om sina goda och dåliga upplevelser för sina vänner och bekanta har vi alltid gjort.
Skillnaden är nu att berättandet sker till en milslång ljugarbänk.

Tycker ovanstående exempel från Twitter är så bra. Notera att tweet:en skrevs för 1,5 år sedan och 14 personer har valt att skicka den vidare (retweeta), en av dem så sent som idag.
Daniel har dessutom drygt 24 000 följare!

Många företag är med på tåget, är aktiva, bevakar sina varumärken och vad som skrivs om dem. Förutom att få värdefull information om hur man uppfattas kan man besvara och bemöta, ta reda på vad och rätta till.

Läs hur Coop hanterade sitt eget Facebook-flöde när de fick kritik för att en butik hade en svartlistad fisk (även av Coop) i fiskdisken. Föredömligt!

Coop och den gulfenade tonfisken

Be Sociable, Share!
    Tagged with →  
    Share →

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *