Hur PK är du? Kung Markattas kampanj

Kung Markatta, det ekologiska livsmedelsmärket med allt från konserver till teer har just nu en, enligt mig, alldeles lysande kampanj på så många plan.
De har gjort den viral i flera steg. Den är lätt att sprida på Twitter och Facebook, man (läs jag)  kan inte låta bli att klicka på OK, testa mig!-knappen och när testet är klart kan man enkelt “skryta” om sitt resultat på FB och Twitter.
Och det handlar inte om något jobbigt formulär där man skall svara på frågor, applikationen läser av vilka sidor man gillar, ord som verkar förekomma ofta i mina statusar, om jag har några “PK-vänner” (oklart vilka de är) och om jag gjort “PK-checkins”.

Att de dessutom flörtar med PK-begreppet (lite av ett skällsord, att vara PK – politiskt korrekt är att vara torrare än torr) gör att de når våra känslor  – och att det är viktigt för att nå effekt vet ni säkert. Man kan inte låta bli att le åt bland annat “När du gör PK-testet planterar vi träd. Sååå PK!”

De samarbetar dessutom med de organisationer och märkningar (KRAV, Fairtrade och Äkta vara) som Kung Markatta jobbar med och pushar  för deras FB-sidor.

Bli mer PK - Kung Markattas kampanj

Hur PK jag är? Tydligen 58% PK.

Wilma like!

Be Sociable, Share!
    Tagged with →  
    Share →

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *