I förra veckan gick Webbdagarna av stapeln i Göteborg. Jag satt inte på plats i publiken men väl bänkad framför datorskärmen.
Och det föredrag som gav mig absolut mest, trots att jag inte på något sätt jobbar med apputveckling var ett föredrag om just det. Andreas Sjöström, chef på Sogetis Globala Appcenter, rockade scenen i dubbel bemärkelse.

En föreläsare med en helt egen stil, en stor passion och ett poetiskt målande sätt att prata och ett skönt sätt att förhålla sig till arbete och karriär – “it’s like playing in a rockband”.
Häng med på en fartfylld föreläsning som, förhoppningsvis, inte lämnar dig oberörd.
Att du dessutom får tips på roliga appar (och hur man bör tänka när man skall bygga bra sådana) är bara bonus!

Annat som jag tycker är värt att lyfta från de två dagarna är Ted Valentins föredrag med funderingar kring att “tänka Google” eller “tänka Facebook” när man bygger webbtjänster. Är det så att Google är på väg att bli en “trasig modell” och hur förhåller vi oss isåfall till det? Känslan, som jag ivarjefall har, är att det blir smutsigare och smutsigare i jakten på topplaceringarna på Google. Och att de sökresultat man hoppas få när man gör en sökning oftare och oftare ger träffar på fula och tråkiga affilliatesidor och sattelitsidor med “värdelöst” innehåll för mig som vill till källan på en gång.

För att ta del av hela utbudet från de två dagarna – kolla in Internet Worlds YouTube-kanal.

Be Sociable, Share!
    Tagged with →  
    Share →

    2 Responses to Brinna, brand och passion

    1. Nolingo says:

      “Och att de sökresultat man hoppas få när man gör en sökning oftare och oftare ger träffar på fula och tråkiga affilliatesidor och sattelitsidor med “värdelöst” innehåll för mig som vill till källan på en gång” Exakt så är det. Fan vad jag lackar på sån skit. Men nu ska jag kolla filmen. Tack 🙂

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *